poniedziałek, 6 listopada 2017

Budowa domu. Etap I - projektowanie cz.1

Razem z mężem w końcu zdecydowaliśmy się na budowę domu. W zasadzie każde z nas wiedziało że będziemy budować dom. JA bo od dziecka mieszkam w domu i nie wyobrażam sobie żeby zamieszkać w bloku. ON mimo, że blokers to od zawsze marzył o swoim ogródku, szopce, garażu, giga siłce w domu ! 
Kilka miesięcy temu kupiliśmy działkę z przetargu który organizował Urząd Miasta. Działka średniej wielkości niecałe 10 arów. Dla nas zupełnie wystarczająca-  mniej trawy do koszenia. Działka  w kształcie prostokąta 25x50m. Była częściowo zalesiona więc musieliśmy wycinać. Drzew już nie ma aleee zostały na działce korzenie, już wyrwane ale nie wiemy co z nimi począć. Pomyślimy na wiosnę.





Na zdjęciu już nie ma drzew. Wszystkie sąsiednie działki również były na sprzedaż. Początkowo nie było na nie chętnych ale na dzień dzisiejszy pozostała tylko jedna, najmniejsza. Także będziemy mieli więcej niż jednych sąsiadów :)

Początkowo marzyło nam się aby garaż był osobno.. architekt jednak sprowadził nas na ziemię, większy podatek, więcej pieniędzy na budowę itd itd.. dlatego też postanowiliśmy dołączyć garaż do części mieszkalnej. AAAAA za garażem będzie znajdowało się moje królestwo czyli MEBLARNIA. Kto o tym nie marzy ! Wstępnie będzie miała ok 6x5m myślę, że taka powierzchnia mi w zupełności wystarczy. Co tam się będzie czarowało, już nie mogę się doczekać :) Nie ważna kuchnia, sypialnia, salon - ważna MEBLARNIA :)

Zdecydowaliśmy się również na piwnicę ! O zgrozo pomyślą co niektórzy ! Aleee mój monsz bardzo chciał mieć te piwnice i połowę w zasadzie przeznaczył na siłownię.Myślimy również o tym żeby zrobić tam jeden pokój, taki gościnny. W planach był on na piętrze ale niestety nie udało się go tam zmieścić ze względu na antresole przez którą straciliśmy trochę powierzchni użytkowej. No aleee czego się nie robi dla pięknego (mam nadzieję) wnętrza. 
Architekci, bo jest ich 3 (swoją drogą mega sympatyczni ludzie, mama, tata i syn mój kolega ze studiów (N3Projekt)) przekonywali nas do dachu płaskiego ze względu na niski jego koszt. MY jednak wolimy domy w bardziej tradycyjnym stylu. Dwu spadowy dach, ganeczek, dachóweczka, szprosiki w oknach, taki trochę styl wiejsko alpejski :) Dostaliśmy pierwszą wizualizację domu i.... nie był piękny, tzn był z jednej strony a przecież mamy 4. Tył przepiękny (dla nas) duże okno, kamienny komin na ścianie zewnętrznej , duży taras. Przód GARAŻ i wiata.. tyle widziały nasze oczy. Miał być piękny dom a na pierwszy rzut widzi się tylko gigantyczny garaż z UWAGA ! dachem płaskim! Nie tak miało być. Ale była to dopiero pierwsza wizualizacja.










 Na kolejnym spotkaniu zaczęliśmy wprowadzać zmiany. Usunęliśmy wiatę, dodaliśmy inne okna na piętrze z naszymi wymarzonymi szprosami. Z tyłu dodaliśmy również okno - mini odpowiednik okna dużego. Ku mojemu i Waszemu pewnie zdziwieniu zostawiliśmy dach płaski nad garażem i meblarnią. Kombinowaliśmy z dachem dwuspadowym ale nie wyglądało to najkorzystniej. Teraz po usunięciu tej wiaty i dodaniu mini werandy wygląda to o wiele lepiej:) Na zdjęciach, swoją drogą mega profesjonalnych, jest garaż z jedną dużą bramą ale postanowiliśmy, że zrobimy dwie. Pewnie koszty będą trochę większe ale wydaje nam się, że będzie to lepiej wyglądało :)
Na razie tyle jeśli chodzi o projekt.Wstawiam trochę zdjęć poglądowych. O środku na razie nic nie wspominam bo nie mamy dokładnych rzutów i wymiarów. Napiszę o tym później kiedy dostaniemy już gotowy projekcik. Miłego oglądania !







Jak teraz patrze na te wizualizacje to pierwsza wygląda ładniej hehe.Ale to chyba przez te drzewka.
Kiedy będziemy mieli jakieś ładniejsze to na pewno się z Wami podzielę :)


36 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. W sumie projektowanie to nie wiem do końca czy to już jest jakiś z etapów budowy domu. Najważniejsze jest to, abyśmy na rozpoczynającej się budowie mieli zasilanie. Użyjmy do tego gniazd siłowych https://interblue.pl/osprzet-silowy,c,201 aby podłączyć urządzenia do skrzynki elektrycznej.

    OdpowiedzUsuń
  3. W końcu przychodzi czas na stawianie własnego domu to wtedy tak naprawdę nic innego nas nie interesuje. Ja chętnie czytam artykuły https://motobudowa.pl/category/budowanie-domu/ co jest tak naprawdę potrzebne, aby wybudować dom. W moim przypadku tego typu porady się sprawdziły i teraz mogę stwierdzić, iż mam wiedzę z zakresu budowania domów.

    OdpowiedzUsuń
  4. My teraz już powoli jesteśmy na ostatnim etapie i jest to etap poszukiwania firmy budowlanej, który stworzy dla nas dom zgodnie z całym projektem i wszystkimi wytycznymi. Zależy nam na dobrych fachowcach, ponieważ brakuje czasu na to, aby budować dom własnymi siłami.

    OdpowiedzUsuń
  5. Niestety, nie każdy może pozwolić sobie na budowę domu – w takiej sytuacji lepszym rozwiązaniem może okazać się zakup mieszkania. Sam również zdecydowałem się na to rozwiązanie. Obecnie, jestem na etapie poszukiwania lokum dla siebie. Najprawdopodobniej zdecyduję się skorzystać z oferty tego dewelopera: https://vantage-sa.pl/mieszkania-na-sprzedaz-we-wroclawiu/

    OdpowiedzUsuń
  6. Powiem Wam, że postęp jaki mamy, rozwój nowoczesnych rozwiązań jest wręcz imponujący. Wystarczy sprawdzić ofertę https://www.se.com/pl/pl/product-category/4200-wy%C5%82%C4%85czniki-i-roz%C5%82%C4%85czniki-mocy żeby przekonać się jakie rozwiązania możemy u siebie zastosować.

    OdpowiedzUsuń
  7. Genialny projekt! Dom robi ogromne wrażenie. Na jakim etapie jesteście teraz? Myślicie może o monitoringu? Taki piękny budynek chyba warto zabezpieczyć. Może być zachęcający dla potencjalnych złodziei.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ładny projekt. Aby teraz poszło wszystko gładko. Jakbyś potrzebowała pomocy to wal do tej firmy https://serwisbudowy.pl/kategoria-produktu/rusztowania/warszawskie-i-kozly-murarskie/ mają sporo sprzętu pomocnego na budowie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo konkretnie napisane. Super artykuł.

    OdpowiedzUsuń
  10. Praktycznie wszystko zaczyna się od projektu, a później już zaczyna się prawdziwa budowa. Ja na ten moment domu nie potrzebuję i najbardziej jestem zadowolony z mojego nowego mieszkania. Bardzo fajnie, że mogłem je kupić od dewelopera https://www.eurostyl.com.pl/oferta/nowe-mieszkania-rumia.html w świetnej lokalizacji.

    OdpowiedzUsuń
  11. Sama budowa domu to jest dość poważna inwestycja która na pewno pochłonie czas i pieniądze. Dlatego moim zdaniem należy ją dobrze rozplanować. Ja praktycznie od początku zdecydowałem się na zastosowanie gazu i jestem zdania, że to był bardzo dobry pomysł. Tym bardziej, że dziś mam ofertę od https://poprostuenergia.pl/gaz-dla-domu/ czyli tani i dobry gaz.

    OdpowiedzUsuń
  12. A czy rozważaliście już kwestię budowy dachu? Moim zdaniem warto też o tym pomyśleć i poczytać więcej o prefabrykowanej więźbie dachowej. Polecam artykuł: https://mgdachy.pl/producent-wiazarow-dachowych/.

    OdpowiedzUsuń
  13. Polecam też od razu pomyśleć o zakupie mebli do domu. Świetne propozycje znajdziecie na stronie https://meble-bik.pl/. Wszystko można zamówić bez wychodzenia z domu.

    OdpowiedzUsuń
  14. Koniecznie przemyśl też wcześniej wszystkie kwestie związane z elementami stalowymi. Pamiętaj o tym, że stal może ulegać korozji dlatego bardzo ważne są różne zabezpieczenia antykorozyjne. Wszystkie informacje na ten temat znajdziesz tu: https://www.metaltech.pl/zabezpieczenia-antykorozyjne/ .

    OdpowiedzUsuń
  15. Naprawdę świetnie napisane. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja na Waszym miejscu zadbałabym też o bezpieczeństwo i pomyślała poważnie o wykonaniu instalacji monitoringu. Rzuć okiem na stronę https://www.knall.com.pl/c192,Kamery-i-Alarmy. Tam znajdziesz więcej informacji na ten temat.

    OdpowiedzUsuń
  17. W sumie fajnie że się robi przedtem projekty, ponieważ możemy przeplanować jeszcze kilka kwestii. Ja również zastanawiam się nad montażem instalacji fotowoltaicznej. Już widziałem ofertę od https://olsztynskieokna.eu/ i jestem zdania, ze jak najbardziej jest to bardzo fajna sprawa.

    OdpowiedzUsuń
  18. Słuchajcie, a co z ubezpieczeniem domu? Czy ktoś z was kupował może taką https://cuk.pl/ubezpieczenia/nieruchomosci polisę ubezpieczeniową dla nieruchomości? Zastanawiam się nad kupnem takiego ubezpieczenia i chciałem się was zapytać o wasze zdanie na jego temat

    OdpowiedzUsuń
  19. W pierwszym etapie domu, wypadałoby określić ile planowo będzie zużywać X kWh? oraz jaki kosz utrzymania domu będzie. Osobiście wykorzystałem montaż fotowoltaiki w Wrocławiu, co obniża koszty utrzymania, lecz nieznacznie podwyższa koszt budowy domu

    OdpowiedzUsuń
  20. Projekt wygląda wspaniale. Teraz tylko pozostaje znaleźć odpowiednią ekipę fachowców do budowy.

    OdpowiedzUsuń
  21. Faktycznie sam projekt domu jest niezwykle ważny i jeśli nie mamy żadnego pomysłu to na pewno warto jest skorzystać z usług biura projektowego. Ja tak zrobiłam i zgłosiłam się do https://zarzycki-konstrukcje.pl/ gdzie od razu wiedzieli o co mi dokładnie chodzi.

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetna sprawa. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetna sprawa. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  24. Myślę, że jeszcze ważną sprawą przed rozpoczęciem samej budowy na pewno warto jest zlecić niezbędne prace geodecie. Ogólnie ja mogę każdemu polecić usługi geodety http://geo-szkic.pl/oferta/ gdyż ja już również korzystałem z jego usług.

    OdpowiedzUsuń
  25. Świetnie napisany artykuł. Mam nadzieję, że będzie ich więcej.

    OdpowiedzUsuń
  26. Ogólnie kiedy już decydujemy się tak naprawdę na budowę domu czy innego obiektu to moim zdaniem warto jest również zapewnić sobie dobrą i sprawdzoną firmę transportową. My korzystaliśmy z usług https://transport-gdansk.pl/ i oczywiście każdemu możemy ją polecić.

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja jeszcze na pewno w takiej sytuacji zacząłbym od tego aby mieć dobrze wykonaną instalację elektryczną. Właśnie dlatego od razu skontaktowałem się z elektrykiem z http://www.elektryk-krakow.pl/ gdyż wiedziałem, że będzie to najlepiej wykonana praca.

    OdpowiedzUsuń
  28. Sama budowa domu to dość poważne przedsięwzięcie i na pewno musi być wykonane zgodnie ze sztuką. Właśnie dlatego ja polecam każdemu podjęcie współpracy z firmą https://www.wawerbud.pl/ gdyż oni na zasadach budowania znają się doskonale.

    OdpowiedzUsuń
  29. Jasne, że budowa jest ogromnym przedsięwzięciem i trzeba zwracać uwagę na każdy jeden szczegół. My niedługo będziemy robić okna dachowe :) Muszę być porządne!

    OdpowiedzUsuń
  30. No to jeśli budowa domu, to czasem takie usługi, jak wynajem koparki gdańsk są konieczne. Przyznaję, że wynajem sprzętów to podstawa i najlepiej chyba sięgać po sprawdzone usługi oraz profesjonalne sprzęty. Myślę, że to dobry pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  31. My właśnie zakończyliśmy etap projektowania naszego ogrzewania i sprawdzamy piece na pellet poznań , ponieważ na takie ogrzewanie padł wybór. Myślę, że z takiej formy będziemy zadowoleni. Jest polecana, piec można kupić bez problemu i to w dobrej cenie.

    OdpowiedzUsuń
  32. W odpowiednim czasie warto też zainteresować się schodami, aby móc sobie je zaprojektować, bo później nie każdy kształt, jaki chcemy będzie odpowiednio pasował. Warto też sprawdzić firmę, dla której schody w koszalinie , a konkretnie ich wykonanie nie będzie żadnym problemem.

    OdpowiedzUsuń
  33. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  34. Wybierając rolety zewnętrzne, warto zwrócić uwagę na ich jakość. Dobrze wykonane rolety będą służyły nam przez wiele lat, zapewniając ochronę przed słońcem, deszczem czy śniegiem. Na stronie https://kosystems.pl/ znajdziemy wiele modeli, które charakteryzują się wysoką jakością wykonania.

    OdpowiedzUsuń