piątek, 19 stycznia 2018

Budowa domu. Etap I - projektowanie cz.2

Po kilku miesiącach piszę dzisiaj znowu o naszym domu. Projekt trochę się rozwinął, trochę też zmieniliśmy. Największe zmiany chyba nastąpiły na zewnątrz budynku. Zdecydowaliśmy się na inną kolorystykę stolarki okiennej i drzwiowej. Zmianie uległa także brama garażowa, stwierdziliśmy że dwie będą praktyczniejsze. A jak będzie na prawdę to się okaże podczas użytkowania :) 






Dzisiaj jestem w stanie również pokazać Wam jak wygląda nasz dom w środku. Mam świadomość, że jest dużych rozmiarów aleee planujemy że na "starość" wybudujemy sobie mniejszy, a ten zostawimy dzieciom (które kiedyś tam się pojawią). 

Na rzutach widać, że największą powierzchnię zajmuje salon z jadalnią. Ta część zaznaczona na rzucie (zielony prostokąt) póki co wygląda na niewykorzystaną ale chcemy tam wydzielić taki kącik do czytania oddzielony regałami, a w przyszłości może kącik do zabawy dla dzieci. Również aranżacja salonu będzie zapewne wyglądać inaczej. Kanapę pewnie będziemy chcieli umiejscowić po drugiej stronie (czerwona strzałka). 


Na rzucie piętra widać, że nad salonem mamy wolną przestrzeń po dach. Było to marzenie mojego męża więc jest. Jak to będzie z użytkowaniem to się okaże. Słyszałam opinie, że ciężko takie pomieszczenie nagrzać. My będziemy mieli dosyć mocno ocieplony dom więc mam nadzieje, że to coś pomoże :) Na piętrze przewidzieliśmy 3 pokoje w tym sypialnię z garderobą. Pokoje nie są dużej wielkości, mają średnio 12,5m2. Na piętrze znajduje się również łazienka z małą pralnią. Pralnie musiałam mieć koniecznie. Wiem jak to jest w domu moich rodziców. Suszarki na pranie stoją gdzie się da, tak samo z koszami na pranie. Głównie z ubraniami czystymi. Mam świadomość tego, że nie zawsze robię wszystko do razu. Dlatego wolę żeby czyste pranie leżało w pralni niż u mnie na łóżku :) Także pralnia - obowiązkowo !

Co do aranżacji poszczególnych wnętrz to pewnie jeszcze co nieco się pozmienia. Następnym razem omówię kuchnie.. a w późniejszych wpisach łazienkę na parterze i piętrze. 
pozdrawiam ! Całusy !
Napiszcie co myślicie :)

23 komentarze:

  1. Dom z zewnątrz robi naprawdę imponujące wrażenie :-) Ciekawe, jak będzie wyglądało wnętrze już po urządzeniu :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ładny projekt. Niedawno rozpocząłem remont kapitalny mojego domu. Wymieniałem m.in. wszystkie okna i właśnie bramę garażową. Początkowo chciałem okna PCV, ale jak znalazłem na stronie https://www.oknakonieczny.pl/ ofertę drewnianych okien to szybko podjąłem decyzję

    OdpowiedzUsuń
  3. Moim zdaniem projekt przy budowie domu jest naprawdę bardzo ważny. Istotne jest również odpowiednie zaplanowanie działań, tak aby uniknąć bałaganu. Sam zaczynam niedługo instalacje elektryczne, więc możecie wyobrazić sobie, ile czeka mnie pracy. Poza tym myślicie, że te puszki https://www.asaj.pl/puszki dobrze mi się sprawdzą? Nie za bardzo znam się na tego typu rzeczach.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Myślę, że przy wielu pracach wykończeniowych przyda się Wam odpowiednie rusztowanie, jeśli sami chcecie się wieloma rzeczami zająć, dlatego takiego rusztowania polecam szukać sobie na stronie https://serwisbudowy.pl/kategoria-produktu/rusztowania/warszawskie-i-kozly-murarskie/

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękny projekt! My też mieliśmy budować dom, ale ostatecznie zdecydowaliśmy się na zakup domu z rynku wtórnego. Jesteśmy w trakcie generalnego remontu, ale juz nie mogę się doczekać pięknych, nowoczesnych i jasnych wnętrz z mnóstwem zdjeć na ścianach.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ładny dom! My też mieliśmy się budować, ale ostatecznie zdecydowaliśmy się na zakup mieszkania. W czerwcu odbieramy klucze i ruszamy z remontem :) Nie mogę się juz doczekać, bo mam tysiąc pomysłów na aranżację.

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny projekt. My ostatnio wystawiliśmy nasze mieszkanie na sprzedaż i kupiliśmy działkę. Mamy zamiar zacząć się budować w tym roku. Mieszkanie w bloku nie jest dla nas. Strasznie się męczymy.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ciekawie napisane. Jestem pod wielkim wrażaniem.

    OdpowiedzUsuń
  10. Faktycznie od samego projektu się zaczyna i moim zdaniem warto jest również od razu załatwić kilka kwestii. W przypadku dostawcy gazu do domu ja zdecydowałem się na ofertę od https://poprostuenergia.pl/gaz-dla-domu/ i jestem przekonany, że właśnie ten wybór był najlepszy gdyż płacę o wiele niższe rachunki za gaz.

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny projekt, podoba mi się.

    OdpowiedzUsuń
  12. W dzisiejszych czasach można sobie naprawdę piękny dom zaprojektować. Możliwości jest naprawdę wiele, tylko od nas zależy jaki dom chcemy mieć. U mnie wokół domu musiał być ogród i jest oczywiście. Do tego taras i fajne, nowoczesne meble. Szukając grilla ogrodowego trafiłam na stronę https://polgrill.pl/ i jak zobaczycie wybór jest ogromny. Grille różnego rodzaju. Co mnie jeszcze zainteresowało to parasole grzewcze. Super rozwiązanie na chłodne wieczory.

    OdpowiedzUsuń
  13. Na planie projektu powinno się również zainteresować jak będzie wyglądać z panelami słonecznymi. Coraz bardziej jest to popularne. Osobiscie u mnie w domu niestety montaż fotowoltaiki w Wrocławiu nie przeszedł tak pomyślni jak myślalem i nie podoba mi się na dachu. Myśl czy może nie zamontować na ramieniu w ogródku. Taka rada na przsyszłość

    OdpowiedzUsuń
  14. Projekt tego domu wygląda bardzo dobrze, czekam aż zaczniecie budowe :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny blog! Na pewno będę tutaj częściej zaglądać. Bardzo podoba mi sie projekt domu.

    OdpowiedzUsuń
  16. Jak najbardziej samo budowanie domu i późniejsze jego urządzeni jest z pewnością fajną sprawą. Ja za to preferuję na ten moment mieszkanie w bloku, gdyż tak jest mi wygodniej. Już nawet widziałam fajną ofertę od dewelopera https://www.eurostyl.com.pl i wiem na co się zdecydować.

    OdpowiedzUsuń
  17. Faktycznie sama budowa domu jest niezwykle ważna, ale ja również jestem zdania, ze fajnie jest mieć przed domem ładny chodnik i podjazd. Właśnie dlatego ja takie prace zleciłem firmie https://bruk.warszawa.pl/ która wie jak robić ładne ciągi z kostki brukowej.

    OdpowiedzUsuń
  18. Faktycznie jest to coś ważnego i moim zdaniem zanim zaczniemy coś budować to należy mieć przede wszystkim dobry projekt. Osobiście polecam współpracę z biurem projektowym https://zarzycki-konstrukcje.pl/ gdzie doskonale znają się na tych sprawach.

    OdpowiedzUsuń
  19. Jak najbardziej jest to dobre rozwiązanie i ja jeszcze chcę powiedzieć, że od razu zdecydowałam się na tym etapie na założenie klimatyzacji. Fajnie, że wybraliśmy firmę https://klimatyzacja-srem.pl/ która te prace zrealizowała doskonale.

    OdpowiedzUsuń
  20. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  21. Tak naprawdę to sama instalacja elektryczna jest bardzo ważna i to w każdym domu czy mieszkaniu. Właśnie dlatego ja również jestem zdania, że fajnie jest wezwać firmę https://pomiary-szczecin.pl/ która jest w stanie wykonać rzetelne pomiary elektryczne.

    OdpowiedzUsuń
  22. Jako właściciel firmy wiem, jak ważna jest niezawodność i bezpieczeństwo instalacji elektrycznych. Znalezienie zaufanego elektryka, który zna się na przemysłowych systemach elektrycznych, może być wyzwaniem. Polecam sprawdzić https://elektrycy.warszawa.pl/ dla tych, którzy szukają profesjonalistów w Warszawie, którzy mogą sprostać tym wymaganiom.

    OdpowiedzUsuń